May 30, 2011
كالعادة بكتب بكتب وأنا زهقان , شكله مرض وراثى ولا أيه !! مع أن أبويا ما شاء الله على حسب علمى واللى كنت بشوفه انه كان على طول بيضحك , يلا ما علينا حنتكلم النهاردة يا ولاد يا شاطرين عن الفتيٌ , الفتيٌ اللى تقريبا مرض مصرى أصيل , بيتولد معانا من أول يوم نيجي فيه الدنيا , محدش عارف دا فى الجينات المصرية , السبب الرئيسى فيه مية الشرب , أو الُه الفتيٌ عند الفراعنة فتُاميس , كل دي فتوُات فتيتها وأنا قاعد دلوقتي , الحمد له على نعمة المصرانة , أحنا مبنغلبش يعنى , أصلا عيب أقول معرفش , أزاي معرفش وأنا مصرى !! دا الفتُى دا أحنا اللى أخترعناه , ماركة مصرية خالصة مسجلة , يعنى بتاعنا أحنا المصريين , أحنا اللى دهنا الهوا دوكو يا جدع , دوكو !! دوكو أيه وكلام فارغ أيه !! مينفعش ندهن الهوا بالدوكو عادى كده , دا له فُرش معينة مش بتتباع غير في أمريكا , وأوعى حد يضحك عليك ويبيع لك واحدة صينى ويقولك أنها أصلى , أدي كمان فتوى على الماشي , طب وبعدين !! انا لازم اتعالج , مينفعش أفضل أفتيٌ كده في كل حاجة وكل موضوع , طب مفيش دكتور يكون بتاع فتيٌ كويس !! طب أنا لو سألت حد على دكتور ممكن يكون الحد دا نفسه بيفتيٌ , ومش بعيد الدكتور نفسه يكون هو كمان بيفتيٌ , وساعتها حالتي تدهور أكتر من كده , دا أنا ممكن بعد كده أفتي وأنا نايم , أفتيٌ وأنا صاحي , أفتيٌ وأنا ماشي , أفتيٌ وأنا باكل , أفتيٌ مع كل نفس داخل وكل نفس طالع , طب يعني حعيش أزاي من غير ما أتنفس !! لأ .. أنا لازم أتنفس , طب أيه الحل ؟ مفيش غير أني أقعد ساكت , أه أنا حقعد ساكت , حتكلم في اللى أفهم فيه , لو معرفتش مش حقول عدس , حقول معرفش , ححاول أبقى أول واحد ميفتيش , المفروض اصلح نفسى من بعد الثورة , عشان البلد مش ناقصة , كفاية الناس اللى كلها بقت بتفتى في السياسة ,دا أنا جت عليا فترة كنت مقتنع فى الست سنين اللى فاتت أن مصر فيها 80 مليون محلل كروى ,أما بعد 25 يناير بليل "سبحان الله" اتحول ال80 مليون هما هما لمحللين سياسين , طب والله عيب علينا , حاجة زي السياسة دى ليه جامعات وأستاذة وناس متخصصة , عيب نفضل نفتيٌ في حاجة مش بتاعتنا , حاجة مش بنفهم فيها , ونفضل ننقل لبعض أخبار من غير مصدر موثوق منه او شاهد عيان او حد متخصص , مش كل واحد يسمع كلمة من حد يصدقها , خلاصة الموضوع أنا مش حروح لدكتور خلاص , أنا حعالج نفسى بنفسي , انا لقيت علاجى , أما مش حعرف أو حبقى مش متأكد من حاجة حقول معرفش , أنا معرفش.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
الشعب المصر بيتبع مبدأ
ReplyDeleteانا افتى ..اذن انا موجود
وبخصوص الفتى انا كنت كتب حاجه زى كدا بس من زمان شويه ياريت تطلع عليها
http://resalamisr.blogspot.com/2007/09/blog-post_06.html